Doorgaan naar hoofdcontent

Aanbieding

Heel laat in de zomer kocht ik, ze waren al in de uitverkoop bij de GammVert, een paar paprikaplantjes. Toen ik twintig augustus naar Nederland ging zag ik er nog niets aan en had ik de hoop al opgegeven. Maar zie, zonder water en verzorging zijn het deze joekels geworden en dit zijn niet de enige. We waren van plan een kweekkasje op te zetten, maar dat is met het klimaat hier en de goede grond die wij hebben echt niet nodig en om meer werk zit ik niet verlegen, dat heb ik genoeg. Dus ik heb in de aanbieding een kweekkasje van ongeveer 2.25 bij 2.50 m., niet nieuw maar in redelijke staat. Gedemonteerd in Stolwijk af te halen tegen een fles Bacardi, witte graag. Wie heeft interesse of weet iemand???

Reacties

Wietske zei…
Tijd voor een lekkere gevulde paprika!

600 g kruimige aardappelen, in blokjes
4 rode paprika's
125 ml crème fraîche
8 gedroogde tomaatjes op olie, in stukjes
100 g groene olijven zonder pit, in stukjes
3 bosuitjes, in ringetjes
100 g geraspte belegen kaas
bereiden
Kook de aardappelblokjes in weinig water met zout in 10 minuten gaar.

Halveer de paprika's overlangs en snijd de zaadlijsten met zaadjes weg. Verwarm de oven voor op 200 °C. Giet de aardappelen af, stamp ze met een stamper tot puree. Roer de crème fraîche, tomaatjes, olijven, bosui en de helft van de kaas erdoor. Breng op smaak met zout en peper.

Vul de paprikahelften hoog op met de puree, zet ze naast elkaar in een ingevette ovenschaal en strooi de rest van de kaas erover. Bak de gevulde paprika's in de oven in 30 minuten goudbruin en gaar. Lekker met een salade van sperziebonen.

Eet smakelijk! Liefs w.