Doorgaan naar hoofdcontent

Mooi meisje

Met een kleine groep een fietstocht gemaakt buiten Hoi An. Door de rijstvelden en kleine dorpjes kwamen we na zo'n twee uur bij het strand aan waar we met een drankje op grote ligstoelen hebben genoten van de aanrollende golven. Via een andere weg weer terug naar het hotel, we hadden de rest van de dag vrij. Mart en ik vonden het fietsen in de omgeving zo leuk dat we 's middags weer op de fiets weggingen. Hoc had ons aangeraden een ferry naar een groot eiland aan de overkant van de rivier te nemen en daar hebben we nog een paar uurtjes rondgefietst. Het was er veel rustiger dan op het vasteland en overal groetten de mensen vriendelijk. Toen ik wat geverfd stro fotografeerde werd ik door een oud vrouwtje naar een huis gebracht waar een  vrouw matten aan het weven was van allerlei gekleurd stro. Ik mocht zoveel foto's maken als ik wilde en toen ik buiten nog wat foto's van kinderen maakten kwam dit meisje voor mijn lens. Ze poseerde echt met dat handje tot grote hilariteit van de andere kinderen. We werden uitgezwaaid als vrienden.


 

Reacties