Doorgaan naar hoofdcontent

Ruimen

Ook de kelder heeft een schoonmaakbeurt gekregen, alles, maar dan ook alles is van zijn plaats geweest. Er is gesorteerd, opgeruimd, geveegd, gezogen maar het allerbelangrijkste, er is veel weggegooid. We hebben dit huis nu bijna twintig jaar en er is wat in verzameld. Alles wat we in Stolwijk niet meer konden gebruiken ging hier mee naar toe onder het motto 'kan nog wel handig zijn in Frankrijk'. Maar daar kan je niet mee door blijven gaan. Dus nadat we hier verleden jaar langere tijd vertoefd hadden wist ik wel ongeveer wat er wel en niet gebruikt werd. In januari ben ik hier begonnen in de kledingkasten en ben nu met de kelder geëindigd. Ook de oude schuren hebben een beurt gehad, alhoewel daar in de komende tijd nog wel meer geruimd zal moeten worden. We zijn vanmiddag met een auto en aanhanger vol naar de déchetterie (zo'n plek waar je al je vuil kwijt kunt, ik kan nooit op het Nederlandse woord komen) gereden en we kwamen met een heel goed gevoel weer terug.

Reacties

Renée zei…
ben vandaag ook naar het afvalpunt (dat is het woord denk ik ) geweest . Het is de tijd van het uitmesten.
Ak zegt net dat je hierna naar het kasteel mag om daar verder te gaan met je schoonmaak gevoel.
Marthy zei…
Renée, als ik met mijn schoonmaakdrift door het kasteel zou razen, zou Ak panisch worden. Ik gooi dan namelijk ook heel veel weg......!