Doorgaan naar hoofdcontent

Knalgeel

Nooit geweten dat zo'n courgetteplant zo'n prachtige knalgele bloem tevoorschijn tovert. De bloemen zijn ook eetbaar heb ik gelezen. Ze bloeien maar kort, verdrogen, en vallen er dan van af. Achter de bloem zie je de eerste courgette in wording, zo'n ronde, maar ik heb ook langwerpige. Jarenlang getuiniert, maar met zo'n moestuin gaat er een hele nieuwe wereld voor me open. Ik heb er totaal geen verstand van, haal al mijn informatie van internet en doe dan maar wat op goed geluk. Ik zou willen dat mijn vader nog leefde, die heeft zijn hele leven groenten geteelt. Wat zou ik daar nog veel van hebben kunnen leren Tot nu toe gaat het geweldig, maar het weer voor een moestuin zit aardig mee. Veel vocht en toch ook genoeg zon. Verder hebben we hier uitstekende grond, vulkaangrond.

Reacties

Als je de bloem eet dan moet je wel eerst de binnenkant eruit halen waar het stuifmeel draadje aan zit en dan kan je de bloem vullen met een heerlijk gehakt vulsel. verrukkelijk
En succes met je Ardechoise groepje

groet,
Renée