Doorgaan naar hoofdcontent

Koning op koningin

Dit weekend vindt er in Nederland de landelijke tuinvlindertelling plaats. Het is de bedoeling om tijdens het telweekend de vlinders in je eigen tuin te noteren. Heb ik niet gedaan, want dat is hier onbegonnen werk. Ze waren laat dit jaar, de vlinders, maar zijn er nu in grote getale. De bloemen van de vlinderstruik zijn favoriet, maar ik lees net op het afgescheurde blaadje van de tuinkalender dat ook  het koninginnekruid op één dag honderden vlinders van nectar kan voorzien. Laat ik de mooiste soort koninginnekruid, de Euparotorium maculatum 'Artropurpureum' nou net in mijn tuin hebben. Staat op het kerkhofje, waar ik dus ga kijken of ik deze koningspage gefotografeerd kan krijgen op het koninginnekruid, lijkt me wel toepasselijk.

Reacties