Doorgaan naar hoofdcontent

Pic de Bugarach

Het is natuurlijk nog even afwachten  tot middernacht maar ik denk dat we het gaan overleven, het  einde der tijden. Deze berg had ons redding kunnen brengen, Le Pic de Bugarach. Oorzaak hiervoor is dat de berg zeer bijzonder is, namelijk het bovenste deel is ouder dan het onderste deel. Dit voedt een enorme hoeveelheid aan theorieën die, vooral ook op internet, de ronde doen als zou de Pic de Bugarach magische, magnetische krachten bezitten. Er wordt zelfs beweerd dat deze berg in Bugarach een verborgen buitenaardse basis zou zijn, of zelfs dat de Pic de Bugarach een ondergrondse toegang tot een andere wereld in zich zou herbergen. Toen wij vier jaar geleden in dit dorpje waren en ik deze foto's maakte hadden we er nog geen flauwe notie van dat het hier ruim vier jaar later een gekkenhuis zou zijn. Heerlijk rustig bezoek gebracht aan Sander en Rommy, dorpsgenoten uit Stolwijk, die in Bugarach een ontzettende leuke chambre en table d'Hôte hebben. Sander kookt daar de sterren van de hemel en Rommie is een goede gastvrouw. Dus, als de storm hier geluwd is, kan ik jullie deze plek van harte aanbevelen.


Reacties

Maria en Kees zei…
Marthy,
Wat een interessant, zeer actueel verhaal over de Pic de Bugarach. Ik was net van plan zenuwachtig te worden over het einde der tijden!!
Volgens mijkomt het allemaal goed en kunnen we beter een vakantie boeken bij Sander en Rommey!
Kees en Maria
Marthy zei…
Een vakantie daar kan ik je zeker aanraden. Mooie streek met geschiedenis, het land van de Cartharen.