Doorgaan naar hoofdcontent

Inspectieronde

Aan de andere kant van de tuin staat nu ook een gesnoeide boom, maar eigenlijk heb ik deze foto meer genomen om jullie te laten zien hoe mooi het weer is. Zo is het al de hele dag, zon en geen wolkje aan de lucht. Zulk weer lokt je naar buiten, dus ik heb net even de "landerijen" geinspecteerd. Er is niets bevroren, kan ook niet want er is hier op één à twee nachten na nog geen vorst van betekenis geweest. Mijn handen jeuken natuurlijk om buiten aan de slag te gaan maar ik hou me in tot eind februari, ook al kost het me moeite op zo'n dag. Tot die tijd kan de winter nog stevig toeslaan en krijg ik zeker spijt van mijn knip- en ruimwerk. Maar als ik hier en daar wat oud blad optil zie ik de groene punten van veel planten al tevoorschijn komen. Het wordt lente, maar nog even wachten!

Reacties

astrid zei…
ik ken het gevoel, na zo'n mooie dag als vandaag jeuken ook mijn vingers. Alle bloembollen komen al tevoorschijn, de winterjasmijn bloeit volop, de amandelboom zitten al dikke knoppen in en de mimosa bloeit bijna, nog heel even geduld dan kunnen we weer met onze handen in de aarde, ik heb er echt zin in.
Het was bij jullie een gezellige dag en ik zal het recept van de vijgenjam even opschrijven.
Anoniem zei…
Hallo M en M,
Zojuist weer genoten van je plaatjes. Wat betreft je nieuwe stijl;prachtige foto hoor,maar ik mis jullie huis wel een beetje. Maar de foto,s maken veel goed. Intussen weer volop aan het werk met de Polen!
Hier heerlijk winterweer. Maar ik kijk ook verlangend uit naar wat er straks allemaal weer tevoorschijn komt!
Courage en veel plezier!
Kees en Maria
Marthy zei…
Graag, Astrid. Wat was het lekker vandaag, hè.
Marthy zei…
Dat huis komt wel weer een keer op mijn blog, maar ik had nu behoefte aan wat nieuws. Groetjes, ook van Mart.
gre zei…
hoi martin en mart

dat bankje was het mooiste plekje voor ons waar zo lekker kon zitten en waar je het dal in keek

Marthy zei…
Gre, het bankje staat op je te wachten, hoor!