Doorgaan naar hoofdcontent

Carnaval

Stolwijk, het dorp wij wonen valt onder de zogenaamde bijbelgordel, dus bij ons zijn er zeker niet genoeg katholieken om een carnavalsvereniging levendig te houden. Ik mis er niets aan, geef niet om carnaval. In Oudewater daarentegen wordt al jaren enthousiast carnaval gevierd met alles erop en eraan, dus ook een heuse optocht op zaterdag 1 maart, vooraf gegaan door diverse feestavonden. Toen ik er vanmorgen koffie had gedronken met een paar mensen uit mijn loopgroep liep ik op de Markt bijna tegen een standaard met dit carnavalspak aan. Dus mocht je een liefhebber zijn, kleding is er nog te koop en je weet nu waar je moet zijn.
Kleurrijk 19

Reacties

Emie zei…
Ik heb in Oudewater een oude tante wonen, maar die zie ik dit ook niet zo snel aantrekken. Jij botst wel tegen veel kleurrijks op de laatste dagen, bofferd.
Marthy zei…
Tegen die laatste twee ben ik echt letterlijk op gebotst, Emie. Kwestie van geluk hebben.
Ineke zei…
En dan was ik niet eens thuis in Oudewater....
Marthy zei…
Ja, waar hang jij uit. Je wordt gemist in Oudewater.