Doorgaan naar hoofdcontent

Kunstwerk

De bouw van een nieuwe vleugel aan het Groene Hart ziekenhuis en renovatie van de rest van het gebouw is nu klaar en men heeft net de binnentuinen ingericht. Dat mag wat kosten. Taxus hagen, hele grote buxusbollen en een paar prachtige kunstwerken. Ik ben even zo'n tuin ingelopen om de foto te maken maar ik kon geen bordje ontdekken bij dit kunstwerk. Zullen ze nog wel geen tijd voor hebben gehad. Bij mijn volgende bezoek zal ik even goed opletten, want ik heb zo'n vermoeden wie de kunstenares is.

Reacties

Emie zei…
Proef ik nou een ietsiepietsie cynisme in het zinnetje 'dat mag wat kosten?'
Vaak hebben ziekenhuizen een potje met patiëntengiften dat kan worden aangewend voor dit soort zaken.
Marthy zei…
Ik vind het prima dat ze die tuinen mooi inrichten, vergeleken met de kosten die al gemaakt zijn is dit een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik denk niet dat het gedekt wordt uit een potje.
Joop zei…
Vrouwen worden op handen gedragen lijkt me een aardige naam voor beeld :)
Marthy zei…
Joop, die houden we erin!
Unknown zei…
Nederlands: Beeld 'Vol vertrouwen" van Lothar Vigelandszoon, voorstellend een vrouwelijk persoon staande in een open hand. De sculptuur staat op de patio van het Groene Hart ziekenhuis in Gouda en is aangeboden door de medische staf bij de opening van het vernieuwde ziekenhuis op 10 april 2014.
Marthy zei…
Dank je, Henk, voor de informatie, want hoewel ik regelmatig, vanmorgen nog, langs het beeld loop heb ik er niet meer aan gedacht om te kijken wie de maker er van is.