Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Onze moestuin ligt op het tweede terras onder ons huis, dus als ik even snel wat kruiden nodig heb is dat me te ver. Daarom heb ik voor het huis op een oude schoolbank twee ijzeren bakken staan met daarin de meeste kruiden. Lekker dichtbij.

Deze twee oude vergieten gebruiken we dagelijks voor het plukken van het kleinfruit. Nu zijn het nog alleen de aardbeien maar vanaf morgen kunnen er ook bessen geplukt worden, rode en zwarte. De zwarte vergiet komt uit Nederland, de ander is typisch Frans.

Ik kocht hem ooit bij De Wiltfang, dit kleine rode gietertje. Niet goedkoop, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door het plezier wat ik er al van heb gehad. Er zit een hele fijn broes op en daarom ideaal om zaaigoed water te geven, zonder dat het zaad gaat zwemmen. Een van de eerste dingen die ik dagelijks doe is dit gietertje vullen en dan even alles wat ik gezaaid heb nalopen.

Reacties

Leuk kennis met je te maken.
je blog ziet er schitterend uit. Tot ziens en groet Anne-Marie
Marthy zei…
Dank je, Anne-Marie. Ook leuk met jou kennis te maken. Groet, Marthy.