Doorgaan naar hoofdcontent

Plaatje





Verleden jaar december maakte ik een foto van een oude boerderij in de Bovenkerkse buurt die helemaal gerenoveerd zou worden en ik beloofde een foto te nemen als het klaar was. Inmiddels zijn de werkzaamheden voltooid en ik moet zeggen, het is een plaatje geworden. De aannemer kennende die de klus moest klaren, had ik ook niets anders verwacht. Aan de rechterkant van de boerderij is inmiddels een boomgaard aangelegd en nu ben ik benieuwd wat ze met de rest van het erf gaan doen. Ik hou jullie op de hoogte.

Reacties

Muggenbeet zei…
Ik kan dergelijke rieten daken ook wel bewonderen, is een stiel die ze hier in Vlaanderen volgens mij niet onder de knie hebben. Ik zie vaak renovaties uitvoeren door Nederlanders. Zeker een knusse boerderij.
Marthy zei…
In deze omgeving met veel boerderijen met rietgedekte daken hebben de rietdekkers nog wel bestaansrecht, Ludo. Het is een ambacht wat vaak van vader op zoon overgaat.