Doorgaan naar hoofdcontent

Duifkruid

Ik zag gisteren, toen we over het laatste pad omhoog kwamen naar ons dorpje, allerlei mooie veldbloemen die erom vroegen om op de foto te gaan. Vanmorgen lag ik dus languit in het gras met mijn macrolens te spelen en dit zijn vier foto's uit een mooie reeks waar ik de komende week nog wel wat zal laten zien. Het zijn opnames van de Scabiosa (schurftkruid of duifkruid) in verschillende stadia. Op internet las ik dat ze in Nederland en België zeldzaam zijn, hier staan er genoeg. Ik kende de naam nog omdat ik ze in Nederland ooit in de border heb gehad.




Reacties

Emie zei…
Je overtreft jezelf met deze prachtige foto's!
Inge zei…
Wat een prachtige foto's!
Louisette zei…
Prachtige macro, Fyne weekend dags
Marthy zei…
Dank voor de complimenten, dames. Heerlijk om te doen, die mooie natuur hier te fotograferen.
Ik vind de bloemen zo mooi dat ik ze in de border heb staan, wat leuk dat ze daar gewoon in het wild staan!
Marthy zei…
Ik had ze jaren geleden ook in de border, zo mooi.
Bertiebo zei…
Wat mooi! Het duifkruid zelf, maar ook de foto's!
Marthy zei…
Dank je, Bettie. Wat is de natuur toch mooi, nog meer als je dichtbij gaat.
wietske zei…
heel erg mooi!
Anoniem zei…
Zeker een mooie bloem maar het betreft hier de beemdkroon (knautia arvensis) wat je kunt zien aan de harige stengel die bij Duifkruid vrijwel glad is.