Doorgaan naar hoofdcontent

Een huis op het Franse platteland

Als je een huis op het platteland van Frankrijk koopt moet je van tuinieren houden, anders kun je er maar beter niet aan beginnen. Er zit namelijk altijd een stuk grond bij en dat moet, in ieder geval rondom je huis, onderhouden worden. Gelukkig hou ik van tuinieren en vind ik het leuk behalve een moestuin ook nog wat metertjes siertuin bij te houden. Vanmorgen op het begraafplaatsje de oude bloemen uit de sering geknipt, een graf vol met irissen ontdaan van de uitgebloeide bloemen en de forsythia teruggesnoeid, anders wordt het een bos in plaats van een struik. Onderwijl kon ik genieten van de prachtige rode roos  die langs het hek daar groeit. En als ik dan weer naar boven loop met mijn fototoestel nog in de hand kan ik het niet laten om ook nog een fotootje te nemen van een van de mooie alliums in mijn border.


Reacties

Emie zei…
Een huis op het Italiaanse platteland, zou ongeveer dezelfde inhoud hebben. De rozen, de pioenen, onze wilde helling; alles staat er fraai bij. Ik weet precies hoe jij je voelt tussen al dat moois. Mijn grote-mensen camera wordt ook weer tevoorschijn gehaald.
Marthy zei…
Er is altijd wat te doen, Emie, maar dat vinden jij en ik niet erg. Want het is wel erg veel genieten.
Inge zei…
Mijn tuin thuis is redelijk onderhoudsvrij met veel gazon, veel wei (grasland met grote bomen), hagen (beuk, haagbeuk, taxus) en dichtgegroeide borders. Nu is weer de tijd vang het (buxus) scheren, dat is arbeidsintensief, maar geeft ook direct een mooi resultaat. Als ik tijd en energie heb werk ik er graag en met veel plezier.
Marthy zei…
Het lijkt me prachtig bij jou, Inge, vooral dat wei met grote bomen, daar hou ik van. Ik verdeel mijn werk wel hoor, iedere dag één of hooguit twee uurtjes in de tuin.