Doorgaan naar hoofdcontent

Enige vertraging

Na mijn aanvankelijke twijfel is deze lamp toch blijven hangen maar het heeft nog wel enige moeite gekost voordat hij hing zoals hij moest hangen. De kneep zat 'm in die ketting. In juni 2013 moest ik beslissen waar het lichtpunt voor de eettafel kwam, terwijl ik én nog geen lamp én nog geen tafel had. Dat werd gokken en natuurlijk gokte ik verkeerd. We besloten tot de noodgreep op de foto, dus een ketting van het lichtpunt naar de lamp. Jammer, maar de ketting was een centimeter of veertig tekort. Afgelopen winter in Nederland alle bouwmarkten afgelopen op zoek naar zo'n ketting, in Frankrijk hadden we ook al gekeken. Niet te vinden, dus uiteindelijk maar een andere meegenomen. Daar bleek in het Franse huis aangekomen het snoer niet zo mooi doorheen te gaan. Ik heb geloof ik nog zo'n stukje ketting, zei buuf Marie-Christine en verdraaid, het was precies hetzelfde alleen zilverkleurig. We gaan toch een weekje naar Nederland en daar heb ik nog een spuitbus goudkleurige verf staan, zei ik toen. De spuitbus bleek aardig verdroogd maar na hem opengebroken te hebben had Mart net genoeg om de schakels en het kapje, wat we nog ergens hadden liggen, een goudkleurig tintje te geven. Met enige vertraging is de klus geklaard en we zijn er allebei tevreden over.

Reacties

Emie zei…
Het leuke is dat elk voorwerp in huis zijn eigen verhaal heeft, met liefde is opgeknapt en een plekje heeft. Zo ontstaan fijne en persoonlijke inrichtingen. Ik ben er dol op. We zouden er een wekelijks onderwerp van kunnen maken, ooit.
Marthy zei…
Dan zou ik nog wel enige verhalen hebben, Emie.
Mirjam zei…
Het heeft even flink wat moeite gekost, maar dan heb je wel wat. Wat een leuk verhaal en wat mooi is de lamp geworden...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
De lamp was de moeite waard, Mirjam.
Ziet er goed uit toch?! Dit was de lamp die lang boven in Stolwijk heeft gelegen wel of niet op te hangen? Ik denk dat hij perfect past.
Marthy zei…
Het is een ratjetoe aan lampen bij me, maar deze staat nu geweldig boven de eettafel, Koos. Het wordt tijd dat jij en je zussen weer een op bezoek komen om het allemaal te zien.