Doorgaan naar hoofdcontent

Het was weer een fijn weekend

Gisteravond genoten we in het kerkje van Pervenche, een gehucht vlakbij het onze, van een concert van Bernard, een goede vriend van buurvrouw Marie-Christine. Hij zong Franse chansons voor ons onder begeleiding van gitaarmuziek. De opbrengst van het concert is voor de restauratie van de broodoven die in ons dorpje staat. Dit project is onlangs weer nieuw leven in geblazen want we vingen een flinke donatie van 'Parc Naturel des Monts d’Ardèche’. Eerdaags gaan Marie en ik weer op een rommelmarkt staan om de kas verder te spekken. Vandaag prachtig weer dus ik had met broer en schoonzus in Ruoms afgesproken om elkaar halverwege te treffen voor een wandeling. Via een grote omweg zijn we naar Vogue gelopen, een prachtig oud dorpje aan de oevers van de Ardèche, waar we zittend aan die rivier onze broodjes hebben opgegeten. Via een andere route weer terug naar de auto waar we met de belofte voor een volgende wandeling afscheid van elkaar hebben genomen.
 



Reacties

Vogue.....dat zijn van die namen die ik ken uit de jaren dat mijn ouders maanden onderweg waren in Frankrijk. Zij keurden campings voor de ANWB. Is er een camping in Vogue? Dan stonden ze daar. Wat is het heerlijk daar bij jullie!! Dag, Madelief
Emie zei…
Wat een rot leven, roept een vriendin van mij altijd bij zulke heerlijke dagen. Ik hoef je echt niet aan te moedigen om te genieten, het spat er weer vanaf. Mooi trouwens die ronde bouwsels met de daken in taartpunten.
Marthy zei…
Wat leuk, campings keuren voor de ANWB. Ik heb geen camping gezien Madelief, maar ik geloof wel dat er een is. Zo me niets verbazen, Vogüé ligt daar prachtig aan de rivier de Ardèche.
Marthy zei…
Tegen mijn broer en schoonzus zeiden we bij het afscheid vanmiddag dat ze vooral moesten blijven genieten, ik gun het ze zo. Ja, mooi hè Emie, die ronde daken met ook die mooie dakpannen.
Ja, zoals je het daar schrijft zo spraken mijn ouders het ook uit.......
Dag, Madelief.