Doorgaan naar hoofdcontent

Madame la factrice

Na ontelbare telefoontjes naar mijn provider over het slechte internet kreeg ik het eindelijk voor elkaar dat er een nieuwe router per post naar ons toe gestuurd zou worden. Precies op die dag moesten we vriendin Ineke van de trein halen dus ik plakte een briefje op onze brievenbus naast de garage met het verzoek om de doos bovenaan de trap naar ons huis te zetten. Toen we terugkwamen stond  het pakket keurig voor de deur en zat er een briefje in de bus waarop stond waar ze het had neergezet. De oude router moest teruggestuurd worden dus die werd ingepakt met een bijgeleverde adressticker erop. Vanmorgen even uitgekeken naar madame la factrice (vrouwelijke postbode), we kunnen het gele autootje aan zien komen, en haar bij de brievenbussen opgewacht. Natuurlijk kon ze mijn pakketje meenemen, nee, daar hoefde ik niet speciaal voor naar het postkantoor. Het bijgaande bewijs van verzending zou ze op het postkantoor wel even afstempelen en maandag in mijn brievenbus stoppen. Dat noem ik nou eens service, lang leve de Franse PTT.


Reacties

Marianne zei…
Wij noemen haar 'factrice'. Misschien een lokaal verschilletje? ;-)
Ineke zei…
Wat een service van deze mevrouw. Chapeau!
Internet functioneert nu helemaal naar wens?
Marthy zei…
Ik heb het eens opgezocht, Marianne, en je hebt gelijk, ik ga het veranderen.
Marie-Christine noemt haar altijd zo, weet niet waar zij dat vandaan heeft.
Marthy zei…
Indernet doet het nu prima, Ineke.
Mirjam zei…
Wat een geweldig autootje heeft die dame van de post. En dan bedoel ik het mooie citroen-busje, dat oudere exemplaar hoor... lekker vintage...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Helaas, Mirjam, rijden de postbezorgers niet meer in zo'n mooie Citroën, ik had de foto van internet gehaald omdat ik hem zo leuk vind.
Ook in Frankrijk gaat men met de tijd mee en ze rijden nu in het onderste exemplaar.