Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag


Ik heb er altijd genoeg over te vertellen dus vanaf vandaag weer iedere maandag een blogbericht over mijn moestuin. Vanmorgen de laatste planten gepoot en dan ga ik de komende dagen nog het een en ander zaaien. Op de voorgrond staan de aardappelen, daarachter de aardbeien en nog weer wat aardappelen en als laatste de verschillende soorten uien en bietjes. De tomaten staan op de andere helft en zijn zo te zien goed aangeslagen.

We hebben twee soorten aardappels gepoot, de 'Charlottes' (hieronder) en de 'Rattes'. Die laatste komen nog niet echt boven de grond, hier en daar een voorzichtig plukje.
 
Wijs geworden door slakkenaanvallen in voorgaande jaren staan o.a. mijn courgetteplantjes onder een plastic bakje. Ik pas ook halve plastic flessen toe. Als de plantjes eenmaal wat groter zijn kan het bakje er af, slakken zijn kieskeurig en willen alleen maar jong, zacht blad.


Reacties

Emie zei…
Wat een werk, wat een voldoening en wat een oogst uiteindelijk. En wat deden wij vandaag? Drie maal raden...
Marthy zei…
Jullie waren ook lekker aan het werk in de moestuin Emie?
Ineke zei…
Kan niet wachten op alle heerlijke lekkernijen....vers uit jullie tuin. Dat wordt smikkelen en smullen!
Tot de 20e - bezig bijtje!
Marthy zei…
Gezellig dat je komt, Ien.