Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag


Het raadsel van de aardappels die niet op wilden komen is opgelost. En stonden helemaal geen aardappels op die plek. Wel verleden jaar en dan komt er nog wel eens wat op wat ik dan gewoon uittrek. Ik had de rijen aardappels gewoon even moeten tellen voordat ik me druk maakte over misoogst. Dus eindconclusie, al mijn aardappels doen het goed en waren al zover dat Mart ze vanmorgen kon aanaarden. Mooi gezicht, die aardappels op ruggen. Ik hield dus opeens een heel bed over, waarop ik nu de kool gezet heb, beschermd tegen het koolwitje door het mooie net wat ik verleden jaar kocht. Er staat daar spitskool, bloemkool en broccoli.


Ik geloof dat ik weer een geweldige oogst van klein fruit ga krijgen. De eerst aardbeien worden rood en de struiken met rode bessen en kruisbessen zitten vol. Twee weken geleden dacht ik nog dat het met die kruisbessen niet veel zou worden omdat ik ze nogal laat gesnoeid had en nu opeens zijn de takken zwaar van de bessen.




Reacties

Mirjam zei…
Wat een prachtige groentetuin zeg... en zo fijn dat alles het zo goed doet. Wij hebben hier in ons kleine tuintje bij huis ook aardappels staan... hihi, twee pootaardappels in een grote zak gedaan. Dat doen we elk jaar en dan hebben we na een poosje een heerlijk maaltje nieuwe piepers voor onszelf... en je ziet de planten er van groeien hoor...
Ook staan er in potten 5 bietenplantjes...
Ik wens je een fijne nieuwe week,
Liefs,
Mirjam
Emie zei…
Goed verhaal Marthy over de aardappels. En wat ziet de moestuin er prachtig uit, dat wordt smullen geblazen.
Ik probeer op jouw reactie op mijn blog te reageren, had tot twee maal toe een antwoord, maar verzending mislukte.
Hoop er toch nog op terug te kunnen komen.
Marthy zei…
Ik heb ook bietjes gepoot en vandaag weer wat bijgezaaid, Mirjam. Zo lekker, die jonge bietjes.
Marthy zei…
Wat voelde ik me dom toen ik er achter kwam dat er helemaal geen aardappels stonden op die plek, Emie. Maar ik kon er wel om lachen. Heel gezond, om jezelf lachen.
Inge zei…
Ik voorzie héél véél potjes jam :-)
Marthy zei…
Daar zou je wel eens héél erg gelijk in kunnen hebben, Inge.
Ineke zei…
O....wat ziet dat er allemaal lekker uit!
wietske zei…
Hierbij wil ik graag een bestelling plaatsen....
1 pot kruisbessen
1 pot aardbeien
1 kilo ratjes
Lekker!!
Marthy zei…
Ik hoop dat jij de eerste aardbeien kan proeven, Ineke.
Marthy zei…
Bestelling genoteerd, Wietske.
Ooo je kleinfruit begint al te kleuren. Ik snak naar wat meer zon!
Marthy zei…
Maandag was het nog prachtig weer, nu is het hier ook koud.