Doorgaan naar hoofdcontent

Onkruid

Sommige mensen zouden het graag in hun tuin hebben maar ik zie het bijna als onkruid, de valeriaan, ook wel spoorbloem genoemd. Het is wel mooi onkruid, dus het meeste mag blijven. Op deze plek bijvoorbeeld graag, ook op al die oude muren staat het prachtig en in mijn border af en toe een pluk, de rest trek ik uit. In de moestuin wordt het niet getolereerd, ook niet in de muren, want anders is het daar straks rood in plaats van groen en dat moeten we niet hebben.

Reacties

Emie zei…
Schilderachtig hoekje. En je weet het, hè:onkruid bestaat niet. Plantjes op de verkeerde plek wél. Succes in de eeuwige strijd met de natuur.
Marthy zei…
De hele middag in die natuur bezig geweest en ik heb er van genoten.
Mirjam zei…
Ja hier en daar een toef is wel leuk, maar als het teveel gaat woekeren en alles over gaat nemen, dan is het niet meer leuk nee...
Ik wens je een heerlijke zaterdagavond en een heel mooie zondag,
Liefs,
Mirjam
Bertiebo zei…
Ik ben het helemaal eens met Emie:
Onkruid bestaat niet. Plantjes op de verkeerde plek wél
Marthy zei…
Ik kan streng zijn, Mirjam, en er groeit genoeg, dus af en toe trek ik wat weg.
Marthy zei…
Ja, ja, plantjes op de verkeerde plek. Nou dames, ik nodig jullie uit om hier eens een weekje te komen helpen de natuur in toom te houden.
Muggenbeet zei…
Het ziet er daar beeldig uit; de rode valeriaan heeft het in het zuiden echt naar zijn sas. Blijkbaar wat te goed :) blijft toch een prachtige plant.
Inge zei…
Ik ben heel tolerant voor wat betreft plantjes die her en der te voorschijn komen. Maar woekeren vind ik minder leuk. De munt bijvoorbeeld, heerlijke plant, maar wel in een pot en niet in de volle grond.
Marthy zei…
Het blijft inderdaad een prachtige en ook makkelijke plant, Ludo. Over een paar weken knip ik alles af en dan begint het feest opnieuw.
Marthy zei…
Ook bij mij staat de munt in een pot, Inge. Ik heb die lekkere Marokkaanse ook, voor de thee.
Margriet zei…
Inderdaad een leuke plant. Ik ken hem wel, maar heb hem zelf niet. Wel een mooi mediterraans plaatje met die kleuren...