Doorgaan naar hoofdcontent

Teer

Hiervan moest ik de naam even opzoeken, het is de blaassilene (Silene vulgaris). Ik heb gelukkig een plantengids voor wilde planten, erg handig met de planten op kleur. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van had gehoord, maar het staat hier zoveel dat ik vond dat het nu maar eens op de foto moest. Het is zo mooi, heel teer. Doet me bijna de ergernis vergeten die ik heb over het slechte functioneren van telefoon en internet en de nog grotere ergernis over de servicedienst van mijn provider die ik de laatste twee weken al vijftig keer aan de lijn heb gehad.

Reacties

Emie zei…
Deze schoonheid is wel een hele fraaie pleister op de wonde.
Marianne zei…
Ja, ik ken de blaassilene wel van mijn vele botanische wandelingen. Ik weet ook dat de Franse kinderen ze stukknijpen omdat het dan zo'n leuk geluidje maakt.
En problemen met de internet-/telefoonprovider ken ik helaas ook. Als ik iets kan doen?
Marianne zei…
PS Van de wortel van silene capensis krijg je heldere dromen. Nee, geen geintje, echt waar.
Marthy zei…
Gelukkig heb ik een hele fijne zoon die me een stukje op weg geholpen heeft.
Marthy zei…
Marianne, dank voor je aanbod. Zoon Bas heeft me geholpen en we wachten even af of het beter gaat. Ja, en die dromen.....ik droom veel, hele gekke en dat vind ik wel leuk. Dus ik hoef geen heldere.
Wat een prachtige foto is dat......
Madelief
Marthy zei…
Ik vind het zelf ook een mooie, Madelief. Het is zo'n lief, teer plantje.
Mirjam zei…
Ik had er nog nooit van gehoord maar ik had ze ook nog nooit gezien. Wat een prachtig bloemetje... ziet er inderdaad nogal teer uit ja...
Prachtig is het.
Ik wens je een heel fijne dag,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het staat hier volop in de bermen, Mirjam, maar ik had er nog nooit echt aandacht aan geschonken. Als je het dan van dichtbij op de foto zet zie je pas hoe mooi het is,