Doorgaan naar hoofdcontent

Zondagslunch in Frankrijk

Om de Pinksteren te vieren gingen we lunchen in St. Pierreville en hier moet ik even iets uitleggen. De lunch in Frankrijk, zeker 's zondags rond het middaguur, is iets anders dan in Nederland. Er wordt een complete maaltijd geserveerd, in ons geval een salade met warme geitenkaas vooraf, daarna forel gebakken in roomboter, toen kwam de kaas en daarna had ik een heerlijk dessert, een mousse gemaakt met aardbeien. Kopje koffie toe en toen bood Charles André, de eigenaar, ons nog een digestief aan, een klein glaasje Poire Williams. Jullie begrijpen dat de rest van onze zondag zeer lui was.

Reacties

Muggenbeet zei…
Onder de indruk van dat assortiment kazen. Frankrijk op zijn best.
Emie zei…
Hierin lijken Frankrijk en Italië op elkaar en wat een geweldige gewoonte. De introductie van het fenomeen zondagslunch is mijn missie.
KnutzEls zei…
Mmmm, dat heet hier toch een feestmaal? ;-) ;-)
Marthy zei…
Het wordt tijd, Ludo, dat jij eens naar de Ardèche afreist.
Marthy zei…
Gelukkig dat onze kinderen het fenomeen ook omarmt hebben.
Marthy zei…
Wij vonden het zeker een feestmaal, Els.
Mirjam zei…
Ik ga emigreren, zo'n lunch wil ik ook wel...haha...
Wat heerlijk zal dat geweest zijn zeg... al die kazen.... water loopt me in de mond...
Ik wens je een fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Plaats genoeg in Frankrijk, Mirjam. En ja, je kunt hier lekker eten.