Doorgaan naar hoofdcontent

Ardéchois


Bij het opruimen van mijn grote voorraadkast in de bijkeuken kwam ik twee potjes en een klein blikje kastanjecrème tegen. Het blikje werd gemaakt in een fabriekje in Privas waar veel kastanjes verwerkt worden en de potjes had ik ooit gekocht op een marktje met ambachtelijke producten. Ik wilde er wat mee doen dus op internet op zoek gegaan naar een recept waar ik de crème in kon verwerken en ik vond een recept op een leuke kookblog die ik direct onder mijn favorieten zette.

In het recept moest het deeg in een springvorm van Ø20cm maar die heb ik niet, dan maar in iets anders. De cake kwam er wonderschoon uit en ik heb er nog een restje puree verdund met amaretto (niet met water zoals in het recept) over heen gegoten. Vanavond bij de koffie gaan we proeven maar het beslag wat ik uit de kom likte smaakte erg lekker. Ik denk dat ik nog maar wat blikjes ga kopen om mee naar Nederland te nemen.

Reacties

Emie zei…
Zo, als ik de voorraadkast bekijk, kunnen jullie wel overwinteren in de Ardeche. Jammer genoeg kan ik niet op het kookblog komen, zegt meneer Google. Maar geeft niet ik doe vaak precies hetzelfde en googelde vanmiddag nog 'vijgen'.
Marthy zei…
Foutje hersteld Emie, bedankt. Tsja, en wat die voorraad betreft, wij zitten een half uur van de winkels en ik ben gek op voorraad.
Elizabeth zei…
Het water loopt me in de mond..., wat ziet dat er lekker uit. Nou, volgens mij succes verzekerd!
Leuk zo'n voorraadrek... En Privas? Daar ben ik wel eens geweest.
In het voorjaar hebben we een campertochtje gemaakt en waren we ook in de Ardêche, St. Jean du Gard en Anduze. Dat is niet zo ver bij jullie vandaan toch?

Groetjes, Elizabeth
Marthy zei…
Inmiddels geproefd, Elizabeth, en hij is erg lekker. St. Jean du Gard en Anduze liggen wel wat zuidelijker. In Anduze hebben we vroeger met de kinderen gekampeerd, daar hebben we goede herinneringen aan.
Vera zei…
Oh het ziet er smakelijk uit. Upali had twee jaar geleden ook zo iets gekocht op zo'n marktje met streekproducten richting Gerbier de Jonc, daar waar de Loire ontspringt. Echter zijn ze volgens mij? Door de hulp al in de poubelle verdwenen? De cake laatst met banaan was laatst ook heerlijk.
Anoniem zei…
Vanavond, zondag, weer een nieuwe aflevering van Heel Holland Bakt, op NPO 1
Groetjes,
Rosali e
Unknown zei…
Smak,smak,smak, gewoon meenemen naar de clubavond kunnen we het gewoon testen.
Marthy zei…
We gaan kijken, Rosalie, maar dat zijn kanjers,daar kan ik me niet mee vergelijken.
Marthy zei…
Roland, ik neem van het najaar wat lekkers mee, beloofd.
Marthy zei…
Vera, zal ik Upali eens bakles komen geven?
pieke zei…
wat goed! ik ruimde ook mijn voorraadkast uit met het oog op een aanstaande verhuizing en ik vond ook zo'n blikje, dank voor de link dus
Marthy zei…
Pieke, leuk dat je reageert. Ik ou de cake zeker eens proberen, wij vinden hem erg lekker.
pieke zei…
duurde even, maar de cake is gemaakt. ik had ongezoete creme, maar ik heb geen extra suiker toegevoegd en iedereen vond hem heerlijk. Nu moet ik weer op zoek naar een nieuw blikje ;)
Marthy zei…
Als je in mijn buurt zou wonen kan ik het zo voor je meenemen.