Doorgaan naar hoofdcontent

Tuinmomentje

Terwijl ik met mijn tuinschrift voor de border zit om te noteren wat ik volgend jaar wil veranderen zie ik van alles gebeuren, dus toch maar even het fototoestel er bij gehaald. In de salvia 'Hot Lips' (leuke naam) is het een druk komen en gaan van de grote houtbijen, die in Nederland vrij zeldzaam zijn. De hele zomer is het feest geweest voor de bijen in deze plant. Maar de plant is bijna een struik geworden, eigenlijk te groot voor mijn border. Dat wordt een overdenk-gevalletje.

Wat heb ik, zoals altijd, een plezier gehad van de Verbena die ieder jaar blijft terugkomen. Ze staan en hangen lekker wild overal tussen. En als toetje kwam dit mooie witte vlindertje nog even langs fladderen, volgens mij het grote koolwitje. Zomaar wat tuinmomenten, waarschijnlijk de laatste van dit jaar hier.


Reacties

Inge zei…
De verbena staat ook parmantig rechtop in mijn borders, leuke plant, altijd weer een verrassing waar ie nog meer opduikt.
Marthy zei…
Ik ben altijd weer blij als ik in het voorjaar al die zaailingen zie van deze plant, Inge.
Het is ook een echte vlinderplant.
Bertiebo zei…
Ja die Verbena. Ik had hem ook en zeker meer vlinders dan in andere jaren. Mooie foto's weer, Marthy!
Heerlijk al dat leven, gelukkig kunnen we hier ook genieten van een heerlijk zonnetje!
Vera zei…
O ja die bijen, waarvan ik altijd dacht dat het hommels waren. In Spanje hadden wij ze ook altijd in de tuin. Ik vind ze zo mooi.
Marthy zei…
Dank je Bettie. Ik zorg voor veel planten waar de vlinders van houden want ik ben gek op dat gefladder 's zomers.
Marthy zei…
@natuurlijk-rijk. Fijn dat het bij jullie ook mooi weer is, des te langer kunnen jullie genieten van die mooie tuin.
Marthy zei…
Die vleugeltjes zijn net parelmoer, Vera, zo mooi.
Muggenbeet zei…
Die blauw-zwarte houtbij zag ik voor het eerst in de tuin van Villandry, dit jaar. Het is een prachtig beest. Ik blijf onder de indruk van je stek en omgeving in de Ardèche!
Marthy zei…
Dank je, Ludo, voor je lovende woorden over ons woonplek en omgeving. Ik kan het onderschrijven.