Doorgaan naar hoofdcontent

Kop van Zuid

 'Ik lijk wel gek' dacht ik toen ik gisteravond in de stromende regen in mijn auto stapte. Maar het zou droog worden en dat werd het ook, op wat spetters na. Uitje met de fotoclub, avondfotografie in Rotterdam, de Wilhelminapier op de Kop van Zuid, vlak naast de Erasmusbrug. De locatie was schitterend, er viel genoeg te fotograferen. De foto hieronder met die strepen, wat dus langsrijdende auto's zijn, vind ik wel gaaf.


We hebben koffie gedronken in Hotel 'New York' en die koffie pauze was hard nodig, want wat hadden we het koud, ik dacht nooit meer warm te worden. Ik ben niet echt tevreden over de foto's dus ik ga, als het wat minder koud is nog een keer. Ik had de pech dat mijn meest gebruikte lens van mijn fototoestel juist op deze avond de geest gaf. Ik had er de laatste weken al problemen mee en nu is hij onherstelbaar beschadigd van binnen. Jammer, maar het was al een oudje en ik heb er ontzetten veel mee gewerkt en plezier van gehad.



Reacties

KnutzEls zei…
Rotterdam is altijd mooi. Regen, wind, zon en maanlicht. (nee, ik ben echt niet bevooroordeeld 😊) leuke foto's!!
Jeanne zei…
Ik vind het prachtige foto's met zoveel kleurrijk licht.
Emie zei…
Wat een fotogenieke stad is het toch, dat Rotterdam. Ik hou ervan.
Joop zei…
Mooi fotos van een mooie design stad
Marthy zei…
Toen wij veertig jaar hier in de omgeving van Rotterdam kwamen wonen vond ik Rotterdam maar niets, Els. Maar het is nu een prachtige stad geworden die kan wedijveren maar de grote Europese steden.
Marthy zei…
Dank je Jeanne,er was zoveel licht van al die gebouwen, echt mooi maar moeilijk om te fotograferen.
Marthy zei…
Er zijn zoveel fotogenieke plekken in deze stad, Emie, je kan er dagen mee zoet zijn.
Onliemie zei…
Niet tevreden? Ik vind het anders topfoto's.
Marthy zei…
Het is een prachtige moderne stad geworden, Joop.
Marthy zei…
Het kan beter, Kris. Ik wil het nog een keer gaan proberen.
Inge zei…
Ik vind ze mooi, jou foto's
Vera zei…
Wij zijn recentelijk nog in Rotterdam geweest, speciaal voor de Markthal. Ik vind het prachtig geworden en kende het totaal niet meer terug. Ik hou zo wie zo van moderne architectuur. Wat zijn die halve voetballen (zal ze zo maar oneerbiedig noemen) voor iets? Die heb ik toen niet gezien
Marthy zei…


Het was een plezier om daar te lopen, Inge en foto's te maken.
Marthy zei…
Rotterdam heeft zich de laatste jaren weer op de kaart gezet, Vera. Het is een prachtige stad geworden met mooie moderne architectuur. Wat die halve bollen zijn weet ik niet, zal het nog eens navragen.




Jolanda zei…
Wat een mooie avondserie van mijn stad. Een workshop avondfotografie staat op mijn lijstje, ik moet het echt eens gaan doen.
Marthy zei…
Zo'n avondje is heel leerzaam, Jolanda. Ik weet nu precies wat ik fout heb gedaan dus ik ga eerdaags nog een keer.