Doorgaan naar hoofdcontent

Oudoom



Lida, een trouwe lezer en net als ik geboren en getogen in Noordwijk heeft veel aan stamboomonderzoek gedaan in haar familie en liet mij een poosje geleden al weten dat wij aanverwante voorouders hebben. Naar aanleiding van de blog over mijn vader liet ze mij het volgende weten.
"Ken je de kunstschilder Rob van Assen? Hij schildert vooral oude foto's natuurgetrouw na. Zo ook veel oude dorpsgezichten van Noordwijk. Er is een foto van de Wilhelminastraat uit 1912 die hij nageschilderd heeft. Daarop staat ene Joseph van Bohemen met zijn groentekar. Ik heb het even nagekeken en dat is volgens mij een oom van jouw vader. Keun toch?"
Ik heb het hier nagekeken en het klopt helemaal, Joseph is een oudoom van mij. Zo leuk om dit te weten en dan daarbij ook nog de foto's, helemaal geweldig. Lida, reuze bedankt!





Reacties

Jeanne zei…
Wat leuk om er achter te komen via je blog.
Bertiebo zei…
Dat is ook alweer bijzonder!
KnutzEls zei…
Onuitputtelijke bron voor van alles en nog wat, dat internet.
Sjoerd zei…
whow, super gedaan...
Emie zei…
Schilderij en foto's brengen je weer even helemaal terug in de tijd. Leuk en verrassend deze blog!
Lida zei…
Jeetje, ik ontdek nu ook dat een dochter van jouw oudoom was getrouwd met een oom van mij. Ik heb ze beiden niet zo goed gekend, want ze overleden toen ik nog jong was....maar toch...
Ach wat bijzonder! Als enthousiast stamboomonderzoekster een logje naar mijn hart :)
Bijzonder om oude ansichten na te schilderen. Door de kleur en het gedetailleerde werken, wordt het een stuk levendiger.
Mijn vader is ooit eens gebeld door een man of wij mee wilden werken aan een stamboomonderzoek. Mijn meisjesnaam is nogal ongebruikelijk. Maar we hadden geen belangstelling.
Lieve groet
Marthy zei…
Ja, Jeanne, waar een blog al niet goed voor is.
Marthy zei…
Ik vind het echt bijzonder, Bettie, dat ik op deze manier een stukje familiegeschiedenis vind.
Marthy zei…
Het is maar dat we het weten, Els.
Marthy zei…
Leuk hè, Sjoerd. Zo ontdek je nog eens wat.
Marthy zei…
Jij blijft voor verrassingen zorgen, Lida, wat leuk.
Marthy zei…
Ontdek jij ook zulke verrassingen, Stephanie?
Marthy zei…
Mooi hè, dat schilderij. Het is te koop maar ver boven mijn budget.
Marthy zei…
Ik was ook aangenaam verrast, Emie.