Doorgaan naar hoofdcontent

Krokodil

Alweer waren we in het Stolwijkse zwembad, nu om naar Luuk te kijken die daar zwemles krijgt. Eerst springen in het water om even te wennen en nat te worden en wat is het dan fijn dat de zon schijnt en het niet koud is. Dan moeten de kinderen leren drijven, eng, want dan is het wel de bedoeling dat die voeten los van de grond komen. Af en toe lukt het.


Na een half uurtje zijn ze klaar en mogen ze eruit. En dan een spurt naar je papa of mama die wacht met een handdoek. Het zal nog wel even duren voordat Luuk het bad rondzwemt maar hij leert het wel. Hopelijk gaat dat leren niet zo'n probleem worden als bij zijn vader want die vertikte het en stond aan de rand van het bad te blèren dat er een krokodil in het water zat. Dankzij badmeester Wim die oneindig veel geduld had heeft hij toch leren zwemmen.



Reacties

KnutzEls zei…
Zzzzzoefff..... en ik ben terug in de tijd dat ik achter het raam van het binnenbad stond te kijken hoe onze kinderen moed stonden te verzamelen. Nu is de jongste al diverse keren wezen diepzeeduiken en heeft de oudste vele kilometer getrokken.
Marthy zei…
Ook ik keek terug in de tijd, Els. In dit zwembad hebben al onze drie kinderen leren zwemmen en daarna nog jaren plezier gehad. Ook ik heb er vele baantjes getrokken.
Sjoerd zei…
Och, uit zichzelf ging het met onze kinderen ook niet. Maar uiteindelijk vinden ze toch het plezier erin.
Marthy zei…
Gelukkig wel, Sjoerd. Hij heeft daarna nog jaren in dit zwembad gespeeld en gezwommen en komt er nu weer met zijn kinderen.
Inge zei…
Pff, ik heb wat uren rondgebracht in (diverse) binnenbaden .....
Bertiebo zei…
Ja ik ben ook meteen terug in de tijd. Met ons oudste kind veel te vroeg begonnen met lessen. Hij vond het heerlijk, maar het duurde wel 3 jaar zowat voor hij eindelijk mocht afzwemmen. Toen had ik voor de andere kinderen mijn lesje wel geleerd
Inge zei…
doorgebracht
Lida zei…
Het is een buitenbad zie ik. Dat doet mij denken aan de tijd dat ik zelf mijn eerste zwemlessen kreeg. In het Golfbad in de duinen, waar juf. van Tilburg met haar haak alle kinderen van Noordwijk leerde zwemmen.
Marthy zei…
Met drie kinderen heb ik ook heel wat uren in ons zwembad doorgebracht, maar ik zat niet aan de kant, ik ging ondertussen baantjes trekken< Inge
Marthy zei…
Haha, Bertie, ik snap het wel. Ik wilde ook vroeg beginnen met onze oudste maar we hadden toen een ouderwetse, strenge badmeester die geen kinderen onder de zes jaar aan nam voor les. Hij had we gelijk want in een zomerseizoen haalde hij zijn A diploma.
Marthy zei…
Ook ik heb daar natuurlijk zwemles gehad, Lida, wie niet in Noordwijk. Juf van Tilburg, brrrr, heb ik geen goede herinneringen aan.
In de weer zei…
Lijkt me we 'n enthousiast manneke. Ik houd zelf niet zo van zwemmen maar ben wel verschillende keren met de twee jongste kleinkinderen in het water geweest toen ze op baby zwemles zaten. Dat vond ik 'n hele leuke ervaring.
Marthy zei…
Ik ben gek op zwemmen, heb het altijd veel gedaan en ben van plan om a.s. winter weer baantjes te gaan trekken, goed voor het lijf, Toos.
Emie zei…
Ach zo'n dun bibberend jongenslijfje...zo ontroerend.
Marthy zei…
Weet je dat ik dat nu ook had, Emie, ik vond het de mooiste foto. Twee uur geleden gebruikte ik bijna exact dezelfde woorden als jij toen ik mijn schoondochter erover sprak.
Ageeth Mooij zei…
Terug in de tijd, toen ik ook zwemles kreeg in een buitenbad. 's Ochtends vroeg voor schooltijd met een badmeester met stok met haak. Soms stopte het rillen bijna niet. Prachtfoto's van iets van ons gezamenijk geheugen.
Marthy zei…
Oh ja, die stok met haak heb ik ook meegemaakt. Wij kregen les in een betonnen zwembad in de duinen. Dat bad was nog aangelegd door de Duitsers.
Het lag tussen de helm, een paar houten hokjes er om heen en dat was alles. Toch heb ik er hele goede herinneringen aa.
Mirjam zei…
Dat het eng is om in zo'n bad te springen, als je nog niet kunt zwemmen, dat geloof ik meteen. Maar aan dat koppie te zien heeft hij het toch bere naar zijn zin. Wat een leuk verhaal over zijn vader en de krokodil...
Fijn weekend,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Haha, leuk verhaal en er is geen woord van gelogen. Wanhopig werd ik van dat joch. Ik ben heel benieuw wat zijn zoon gaat doen. Gisteren belde hij om aan oma te vertellen dat hij al kopje onder durfde.