Doorgaan naar hoofdcontent

Het weer en zo.....

We vonden dat we het wel verdiend hadden en zijn dus gisteravond lekker uit eten geweest. We namen vriend Jan mee en toen we hem ophaalden in Les Peyses, een nog kleiner dorp als het onze, schoot ik een foto van zijn prachtige rozen. Terwijl ik dat deed merkte ik dat de lucht boven de bomen heel donker begon te kleuren, dus dat zou wel een bui worden. Maar het bleef bij een paar druppels en dat zegt alles over het weer van de laatste dagen hier. De fietsers hadden geluk, terwijl de weersverwachtingen heel slecht waren voor die vier dagen, er zouden echt bakken met regen uit de lucht komen vallen, bleef het wonderwel grotendeels droog. Vandaag twee keer een mini buitje maar ik heb vanmiddag wel weer een paar sokken aan getrokken, ik had zulke koude voeten. Het blijft nog steeds behelpen en zelfs de Fransen beginnen te klagen. Over een paar dagen begint de zomer, astronomisch gezien dan, zal het weer zich daarnaar voegen? Ik hoop het maar.

Reacties

Ageeth Mooij zei…
Ook hier wissel ik de slippers af met pantoffels en de dekbedden gaan uit en in de overtrekken.
De rozen komen prachtig uit met die donkere lucht.
Fijn om welverdiend te genieten samen!
Emie zei…
Tja, dat weer! Hier vandaag ook frisjes en we gaan vanavond nog wel naar een tuinfeest.
Bertiebo zei…
Ik hoop het met je mee.
Gelukkig bleef het bij een paar druppels regen uit die donkere lucht, maar de kleuren zijn wel altijd prachtig dan. Welverdiend denk ik dat etentje. Fijn weekend verder.
Marthy zei…
Vanmorgen had ik het echt koud, vanmiddag was ik aan het wieden in de moestuin, zonnetje op de zuidhelling en toen kreeg ik het zelf weer te warm. Het is hollen of stil staan!
Marthy zei…
Zorg dat je voeten warm zijn als je een tuinfeest hebt op een frisse avond. Ik trok gisteravond weer pantykousjes aan onder een lange broek, echt belachelijk voor deze tijd van het jaar in Zuid-Frankrijk.
Marthy zei…
Wie niet, Bertie;-)
Marthy zei…
Ik had even geen behoefte aan koken, wilde ook wel eens verwend worden en dat werden we.
Ineke zei…
Wat zal het heerlijk geroken hebben bij die prachtige rozen!
Geniet even van de rust na al jullie drukte (maar wel gezellig) - verdiend!
Is mijn post al gearriveerd?
Vlimbouter zei…
Hier de ene regenbui na de andere. Ik heb een fleecepull en warme sokken aan... Maar ooit komt de zon terug, dat weet ik zeker!
Hier is het huilen met de pet, wat een slecht weer.
Sjoerd zei…
Ik sluit me bij je aan, hier mag de zomer ook wel eens beginnen.
Inge zei…
Vast weer hier: af en toe een zonnestraaltje tussen de (hoos)buien door. Maar: het gras is groen :-)
Marthy zei…
Nog niets gezien, Ineke. De post doet er heel lang over merk ik wel eens. En die rozen bij Jan roken echt lekker.
Marthy zei…
Ik hoop zo dat het mooi weer zal zijn als de schoolvakanties gaan beginnen, want dan gaan de meeste mensen op vakantie. Ik gun iedereen zo graag goed weer.
Marthy zei…
Ik denk dat in het zuiden van Nederland en ook in België heel wat meer regen is gevallen dan hier. Echt rot voor jullie.
Marthy zei…
Sjoerd, zie hierboven, ik leef met jullie mee.
Onliemie zei…
Ik hoop heel erg hard met je mee... voor jullie maar ook een beetje uit eigenbelang... Is dat stout? ;-)
Marthy zei…
Meestal begint omstreeks deze tijd het gras hier minder groen te worden, maar niet dit jaar, Inge.
Marthy zei…
Ik hoop juist heel hard voor de werkenden onder jullie, wij gepensioneerden kunnen genieten van iedere dag dat het wel mooi weer is.
Vera zei…
Wij zitten momenteel in Zwitserland en zondag was redelijk en vandaag prachtig. Morgen iets minder volgens de baas? Dan wijken wij uit naar Italië. Wij zitten vlakbij de grens en via de Simplon-pas/tunnel zijn wij daar zo. Over een paar weken bij jullie op bezoek. Tijd gaat snel
Marthy zei…
Vandaag lekker weer en het gaat steeds beter worden deze week, ook in Nederland, Vera.