Doorgaan naar hoofdcontent

Wat doe je op een regenachtige dag....

Een regenachtige dag vandaag, dat is even omschakelen in onze bezigheden. Ik liep naar boven om iets te zoeken, vond niet wat ik nodig had maar ergerde me aan de rommel. Dus onverwacht was ik om negen uur in de ochtend een kastje aan het opruimen. Het ziet er weer netjes uit, ik weet weer wat er in ligt en er gaat zelfs nog wat weg. Deze oude telmachine, die is er nadat hij in dat kastje is gegaan nooit meer uitgekomen. Overbodig dus.


Bij de koffie besloten we om een lekkere stroopwafel te nemen uit dat mooi blik wat we kregen en Mart bedacht toen dat hij de achterwand van de kachel die nog steeds gesausd moest worden weleens kon gaan aanpakken. Maandag nog een laagje en dan kan de kachel weer op zijn plaats. Op ruim 600 meter hoogte kunnen de avonden al gauw wat frisser worden dus het zou zo maar kunnen dat we over een paar weken de kachel 's avonds even aanmaken.

Verder heb ik etiketten gemaakt voor elf potten mirabellenjam en die erop geplakt, mijn kastje met potten inmaak raakt steeds voller. En vanmiddag had ik opeens zin om een cake te bakken die nu staat af te koelen. Er zit kastanje puree in en het restje van de puree heb ik vermengd met Amaretto en over de cake  gesmeerd . Al met al is het nog een prima dag geworden, weinig last gehad van die regen.


Reacties

Annelies zei…
Helemaal niet erg hè, zo'n regendagje! Lekker binnen aanrommelen. Morgen schijnt de zon weer.
Hoe komt zo'n telmachine nu toch bij jullie in Frankrijk terecht? Op een brocante dat kastje met inhoud en al gekocht?
Marthy zei…
Haha, ja, die telmachine. 35 Jaar een eigen bedrijf gehad, dan doe je een stuk eigen boekhouding waarvoor we hem gebruikte. Ik nam het ding mee naar Frankrijk met het idee dat je die nog weleens nodig zou hebben. Niet dus!
Sjoerd zei…
Toch niet echt veel gebruikt die telmachine, alle lettertjes staan er nog op. Ziet er al goed uit, dat wandje.
Marthy zei…
Nou, ik kan je verzekeren, Sjoerd, dat die telmachine heel veel gebruikt is. We hadden denk ik geen zware aanslag;-)
Af en toe is zo'n regendag best handig. Hier is het andersom: best lekker als af en toe de zon schijnt (-: Fijne zondag!
In de weer zei…
Stukje Nederland in La Douce France. Heerlijk hè stroopwafels, leg jij ze ook boven op je kopje hete koffie om ze héél zacht te laten worden ? Wij wel en dat ruikt zo lekker, of is dit een rare gewoonte van ons ?
Marthy zei…
Toos, wij doen precies hetzelfde met die stroopwafels en volgens mij half Nederland ook.
Marthy zei…
Ach arme, en ik gun jullie juist zoveel zon. Maar ze luisteren boven niet naar mij ben ik bang.
Elizabeth zei…
Wat goed dat jullie toch meteen je draai konden vinden nu het regende...
En meteen wat nuttige klussen gedaan.
Heerlijke nostalgie die telmachine, ratelde ook zo leuk hè..
Ik zou hem niet weg kunnen doen hoor, maar daarom heb ik ook zoveel spullen ... en zeggen we soms 'lieve help, waar moet dit allemaal blijven?'
Fijne zondag, groetjes v. Elizabeth
Marthy zei…
Die telmachine staat daar zes jaar te staan en dan opeens kan ik heel radicaal zijn Elizabeth, weg ermee.
Bertiebo zei…
Regendag=Nuttige dag. Wat een mooi blik trouwens.
Vlimbouter zei…
Die cake ziet er heel lekker uit. Hier ook druilerige regen. Ik haal zo meteen mijn strijkplank uit, dan kan ik meteen de achterstallige strijk van een hele week wegwerken.
Marie-Jo zei…
Grappig die telmachine. Ik had ook zo een in de hand van de week toen ik iets op zolder aan het zoeken was. Ik heb ook heel wat cijfers erop getoets, blind. Altijd 2x en zelden een fout. Die gaat ook weg.
Marthy zei…
Het blik is gekocht in het Rijksmuseum en ik vind hem ook erg mooi.Kan echt genieten van de aanblik.
Marthy zei…
Dat had ik ook nog willen doen, strijken, maar het is er niet meer van gekomen.
Ageeth Mooij zei…
Ik hou van stroopwafeldagen. Het regent hier vandaag nagenoeg onafgebroken en regelmatig heel hard. Lekker hoor, pantoffels aan en weer heel andere dingen doen. Maar ik vind het alleen leuk met zon en warmte in het vooruitzicht.
Jullie hebben fijne klusjes gedaan. Ik heb je link gevonden naar het recept en ben gecharmeerd van het mooie blikje kastanjepuree.
Marthy zei…
Ik heb wat op dat ding zitten ratelen, Marie-Jo. Nu doe ik het op mijn telefoon en dat is geen boekhouding meer van een bedrijf.
Marthy zei…
De weersverwachtingen zijn hier heel goed, dus er wordt niet geklaagd. Zijn dit soort blikjes niet in Nederland te koop? Hier staan ze ook in de supermarkten.