Doorgaan naar hoofdcontent

Een lekkere traditie

Er passeren veel tradities deze laatste weken voor de jaarwisseling. Één daarvan is het jaarlijks oliebollen eten met de leden van mijn loopgroep. Die oliebollen worden gebakken door een medelid en tjonge, tjonge, wat waren ze weer lekker vandaag. Voordat we mochten happen van dat lekkers werd er natuurlijk eerst gelopen en we troffen het met het weer. Wat is het mooi om dan langs de Lange Linschoten te lopen met de zon op het water.  Bij deze kwakel staken we over naar de andere kant en kon ik een paar foto's nemen. Eerst richtte ik op de lopers maar toen zag ik de mooie weerschijn van de groep in het water, dus nog snel eentje en dat leverde een extra mooi plaatje op.


Reacties

Wieneke zei…
Dit keer een dubbel aantal dus. ;-)
Onliemie zei…
Die met die weerspiegeling had ik wel willen maken! Nog een opdracht die ik deze vakantie moet afwerken! Zal wel lukken maar die van jou is super gelukt!
Echt prachtig Marthy. Soms dan heb je zo'n geluk.... dat je het ziet én dat je er een foto van kunt maken.
Marthy zei…
Gelukkig niet het dubbele aantal voor de oliebollen, Wieneke;-)
Marthy zei…
Ik zou bijna zeggen, kom eens naar onze polder op een zonnige dag. De weerspiegeling alleen al van de knotwilden in het water geeft altijd een prachtig plaatje.
Marthy zei…
Ik stond me echt te concentreren op de mensen, die moest ik er allemaal op hebben. Maar dan ineens zie je een totaalplaatje.....
Dit is een traditie om in ere te houden: het aangename met het nuttige te verenigen.
Ik herken de brug (-: Dat is altijd zo fijn van jouw foto's van de Krimpenerwaard. Buiten het feit dat ze schitterend genomen zijn natuurlijk.
Wat een kleurrijke foto!
Ineke zei…
Wat een schitterende foto's Marthy. Ik heb dit dus weer gemist (de onderste foto)..
Daarom zal ik ook nooit een goede fotograaf worden - gelukkig heb ik (hoop ik) wat andere "kwaliteiten".
Wat een prachtfoto! Die knotwilgen in het water..................
Onliemie zei…
Awel knotwilgen, dat is het helemaal! Ik ben verliefd op die bomen.
Marthy zei…
Mooi daar hè Mirjam, langs die Lange Linschoten.
Marthy zei…
Ja, jij staat er niet niet op. Je raapte heel lief mijn stokken op die ik zomaar op de grond liet kletteren omdat ik weer eens een foto moest nemen.
Marthy zei…
Ja, op zo'n dag als vandaag kan je ze wel schieten daar, Jeanne.
Sjoerd zei…
Dat werd dus delen die oliebollen. Zelf moet ik nog even kijken hoe ik het ga doen, we hebben geen frietpan meer...
Marthy zei…
Haha, er waren er genoeg, Sjoerd, gelukkig. Ja, oliebollen bakken in de Airfryer zal niet meevallen.
Jolanda zei…
Wat een prachtige fotos en geluk met het weer:)
Marthy zei…
Tussen al die sombere dagen geniet je echt van één heldere dag.
Zeker een mooie traditie.
Wij gaan ze morgen en maandag zelf bakken!
Marthy zei…
Wat leuk dat jullie ze zelf bakken, Alet, want ik neem aan dat het geen Franse traditie is om oliebollen te bakken.
Vlimbouter zei…
Mooi die weerspiegeling!
Nee inderdaad geen Franse traditie. Ik heb er zo'n 200 gebakken. Ze zijn allemaal op, de hele garage stond vol met buren en vrienden. Was super gezellig. Ga het volgend jaar misschien wel weer doen!