Doorgaan naar hoofdcontent

Versier de kerst

Eind november informeerde ik bij Wilma die een bloemenwinkel hier op het dorp heeft of ze nog kerstworkshops ging geven. Ze vertelde me dat ze er wel tien ging doen maar dat ze allemaal vol zaten. Jammer! Maar twee weken geleden belde ze, er waren wat uitvallers en ik kon nog terecht. Ik vind het altijd leuk om te doen en het voordeel van zo'n workshop is dat er allerlei goed materiaal aanwezig is om iets moois te maken. We mochten ook lichtjes in ons kerststuk verwerken en deze waren zo fijntjes dat ik het wel leuk vond. 

Stomtoevallig ontdekte ik de volgende dag dat onze plaatselijke winkel van sinkel deze lichtjes ook verkocht en ik nam een wat langer snoer mee. En die heb ik om deze te gekke slinger van sterren gewikkeld die we net even met punaises vastgezet hebben aan de plank. De foto's zijn bij daglicht genomen anders wordt het allemaal zo onduidelijk. Ik heb ook nog even een fotootje genomen van hert baterijhuisje wat ik verstop achter een schilderij lijstje. Terwijl ik dit zit te typen realiseer ik me dat waarschijnlijk iedereen deze snoertjes al kent. Ik kom zo weinig in winkels dat ik er vaak geen idee van heb wat er allemaal in deze wereld te koop is. Goed, voor mij is het nieuw en ik vind het leuk.


Reacties

Apart kerststukje geworden!
Sjoerd zei…
Dat zijn inderdaad mooie snoertjes om mee aan de slag te gaan. Het stroomverbruik is gelukkig ook niet zo hoog.
Ja, die verkopen ze zelfs hier in Oostenrijk 😉
Annelies zei…
Ha, een bekend doosje, Marthy! Ook hier in Frankrijk heb ik er eentje gekocht maar (niet lachen) bij de Action in Valence! Ideaal om een zo'n lichtsnoer op batterijen te gebruiken op plekken waar je wat moeilijker bij kunt komen of waar geen stopcontact in de buurt is. Bij ons hangt zo'n snoer in wat takken boven de tafel.
Marthy zei…
Haha, ik kom al niet in de Action in Nederland, laat staan in die in Frankrijk.
Maar het snoertje is leuk en handig.
Marthy zei…
Ik was er al bang voor, overal te koop, zelfs in het buitenland. Ik loop weer eens volkomen achter.
Emie zei…
Ik heb ook al zo'n batterijslingertje waar de lichtjes in lampionnetjes verstopt zitten, handig hoor. Maar verder ben ik zeker geen trendvolger. Ik las van de week: de vijf kersttrends van 2017. Nou moe, waar gaat het over?
Marthy zei…
Voor dat ik snap wat een trend inhoudt is ie al weer voorbij.
Het is een prachtig kerststuk geworden Marthy!
Leuk dat je nog terecht kon om zo'n kerststuk te maken. Mooi geworden.
En je bent niet de enige hoor, ik heb ook dit jaar voor het eerst van die lampjes gekocht.
En wat een mooi engeltje hangt er in je boom, haha. Laat je de hele boom ook nog zien? Alhoewel ikzelf het altijd heel lastig vindt om mooie foto's van de kerstboom te maken.
Onliemie zei…
Ik denk dat inderdaad veel mensen die snoertjes kennen. Schattig van jou dat je dat ineens beseft! Gekkerd! Maar... je hebt het geweldig leuk versierd en wat meer is : ik vind jouw kerststuk heel erg mooi! Je hebt talent, meiske!
Marthy zei…
Dank je Alet. Ik vind het zo leuk om te doen.
Marthy zei…
Mijn kerstboom is maar een kleintje en niet eens zo'n fraaie. Ik was veel te laat met kopen omdat ik twijfelde om er eentje neer te zetten. Ik heb er veel oude en ook gekregen spulletjes in gehangen, het hoeft bij mij niet zo deftig.
Marthy zei…
Ze wikkelen makkelijk ergens om heen, Sjoerd.
Marthy zei…
Ik ben nooit zo traditioneel met mijn kerststukjes, Jeanne.
Marthy zei…
Ik moest ook om mezelf lachen, Kris. Al die handel die er te koop is, pfff....ik hoef het allemaal niet te weten.
miekequilt zei…
Ik vind je bloemstuk prachtig. Wat leuk om daar een workshop voor te volgen. Wat betreft de lampjes: ik zag ze gisteren voor het eerst in de boom bij zoon en schoondochter. Had ze nooit eerder gezien. Ik loop wel eens met lege handen de Action uit, dat is, blijkens commentaar bij de kassa, erg knap. Haha.
Mooi woord trouwens: blijkens.
Marthy zei…
Tsja, de Action, ook zoiets. Ik ben er een of twee keer geweest en weet dan eigenlijk niet wat ik daar doe. Ik hoef er eigenlijk niets.
Vlimbouter zei…
Wat een leuke titel heb jij bedacht voor je stukje. Ik moest erom glimlachen.
Een heel leuk kerststuk heb je gemaakt! En ik kan het weten (-: Volgens mij zitten er takken van de paardenkastanje in...
Die lichtjes waren voor mij ook nieuw. Tot gisteren. Toen ontving ik een cadeautje per post: versier je eigen kerstboom. Daar zat zo'n snoer led-lichtjes in met twee batterijen.
Groetjes ♥
Marthy zei…
Goed gezien van die paardenkastanje.
Marthy zei…
Ik vond kerstversiering zo afgezaagd;-)